مجله سلامت

درباره بیماری ها، روش های پیشگیری و درمان آنها صحبت میکنیم

مجله سلامت

درباره بیماری ها، روش های پیشگیری و درمان آنها صحبت میکنیم

برای درمان فوری درد بواسیر یا هموروئید چکار کنیم؟

برای درمان فوری درد بواسیر یا هموروئید چکار کنیم؟

بواسیر یا هموروئید معمولا با درد و ناراحتی زیادی همراه است و گاهی تحمل این درد برای افراد مبتلا سخت است. از همین روی اکثر بیماران به دنبال روش‌هایی برای درمان فوری درد بواسیر هستند. اما برای کاهش درد بواسیر چه باید کرد؟ برای تسکین و کاهش درد بواسیر می‌توان از روش‌های خانگی و دارویی استفاده کرد که شامل این موارد است:

مصرف فیبر

مصرف غذاهای حاوی فیبر می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود بیماری شما داشته باشد، زیرا این مواد غذایی در نرم شدن مدفوع و افزایش حجم آن موثرند و می‌توانند به درمان فوری درد بواسیر کمک کنند. از جمله مواد غذایی دارای فیبر می‌توانیم به انواع سبزیجات،میوه های تازه، حبوبات و گندم اشاره کنیم. در صورتی که به هر دلیلی قادر به مصرف این مواد غذایی نیستید می‌توانید از ملین های گیاهی مثل اسفرزه استفاده نمایید.

ورزش

انجام ورزش و فعالیت های فیزیکی، استقامت در برابر بیماری ها را افزایش داده و به کاهش وزن کمک می نماید، در واقع می‌توان گفت انجام ورزش در افزایش فعالیت های روده و درمان درد بواسیر موثر است. با ورزش و فعالیت بدنی مدفوع نرم شده و دفع آن نیازمند وارد آمدن فشار بیش از اندازه نمی‌باشد. لازم است حداقل سه مرتبه در طول هفته ورزش کنید، که این ورزش شامل پیاده روی، شنا و… می‌باشد.

مصرف قرص

مصرف قرص‌ها با افزایش قدرت وریدها و افزایش گردش لنفاوی در درمان هموروئید موثر هستند. از طرفی می‌توانند به سرعت علائم ناشی از این بیماری را کاهش دهند. یکی از مهم‌ترین داروهایی که برای درمان فوری درد بواسیر توصیه می‌شود، Phlebotonics است که به سرعت علائم بیماری را کاهش می دهد. داروهای هیدروکورتیزون و لیدوکائین از داروهای ضدالتهابی هستند که در درمان بواسیر به کار می روند.

کمپرس یخ

قرار دادن بسته یخ یا کمپرس سرد در کاهش تورم ناحیه ی درگیر موثر است، این روش می‌تواند تاثیر مستقیم و موثری در بهبود هموروئیدهای دردناک شده و بزرگ داشته باشد. به یاد داشته باشید همیشه یخ را در پارچه و یا حوله ای بپیچید و مستقیماً بر روی ناحیه ی درگیر قرار ندهید.

استفاده از پماد

یکی از بهترین پمادهایی که برای تسکین درد بواسیر توصیه می شود، پماد آنتی هموروئید و ام جی است، این پماد قادر است علائم این بیماری از جمله درد و سوزش ناشی از آن را به سرعت کاهش دهد.


ادامه مطلب در اینجا

دکتر خوب برای درمان کیست مویی در تهران

دکتر خوب برای درمان کیست مویی در تهران

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال نوعی حفره و سوراخ است که معمولا در زیر پوست بالای مقعد یا انتهای ستون فقرات ایجاد می شود. وقتی مو به سمت داخل پوست و در خلاف جهت رشد می کند، باعث ایجاد آبسه و عفونت می‌شود.

این حفره از چرک و مو و مواد زائد تشکیل شده و معمولا دردناک و ملتهب است و برای درمان آن حتما باید به دکتر کیست مویی مراجعه کنید.

بیماری کیست مویی یک عارضه عفونی است که در گروه عارضه های مقعد و نشیمنگاه قرار می گیرد و اگر به موقع برای درمان اقدام نکنید، عفونت آن پیشرفت می‌کند.

بیماری کیست مویی

علائم این بیماری شامل لمس یک برآمدگی دردناک و ملتهب همراه با ترشحات چرکی و گاهی همراه با خون است. این عارضه گاهی یک یا چند سوراخ در سطح پوست ایجاد می کند که ترشحات چرکی از آن خارج می‌شوند.

علت ایجاد این عارضه هنوز به طور دقیق مشخص نیست اما برخی از دلایل احتمالی کیست مویی شامل:

  • ژنتیک
  • چاقی
  • پوشیدن لباس های تنگ و ایجاد اصطکاک
  • اصلاح نکردن موهای زائد و غیره

معمولا بیماران با شکایت از ترشحات و درد زیاد در این ناحیه به ما مراجعه می کنند. 

انتخاب دکتر متخصص کیست مویی که تجربه درمان های موفق این عارضه را داشته باشد یکی از مهم ترین مراحل درمان است.

برای کیست مویی به چه دکتری مراجعه کنیم؟

بسیاری از مبتلایان به این عارضه نمی دانند که در زمان بروز علائم کیست مویی به چه دکتری مراجعه کنند. در اینجا پاسخ این سوال را خواهیم داد:

چون تنها راه درمان کیست مویی جراحی و لیزر برای تخلیه عفونت و مواد زائد تشکیل شده در زیر پوست است، مراجعه به پزشک جراح عمومی یا متخصص جراح بهترین گزینه است.

البته پزشکی که به عنوان دکتر متخصص کیست مویی انتخاب می کنید، باید تجربه کافی در زمینه لیزر و جراحی کیست مویی را داشته باشد.

می توانید سوابق درمان های موفق و نظرات سایر بیمارانی که توسط این دکتر متخصص تحت درمان قرار گرفته اند را بررسی کنید.

دکتر کیست مویی در تهران

اگر از جراحی می ترسید و به دنبال دکتر کیست مویی در تهران هستید، درمان کلینیک یکی از بهترین مراکزی است که می توانید انتخاب کنید. درمان کلینیک مرکز تخصصی لیزر کیست مویی و سایر عارضه های نشیمنگاهی است و بیش از ده سال است که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کند.

دکتر علیرضا زارعی به عنوان یکی از بهترین پزشکان جراحی با لیزر کیست مویی و سایر بیماری های مقعد و نشیمنگاه شناخته می‌شود که تاکنون بیش از هزاران درمان موفق را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

همچنین ما در این با استفاده از دستگاه های بروز لیزر و با بکارگیری کادری مجرب و حرفه ای، روزانه به ده‌ها بیمار بهترین خدمات را ارائه می‌دهیم.

عمل لیزر کیست مویی در این کلینیک بدون درد و خونریزی و در کمتر از نیم ساعت انجام می‌شود. بیماران بلافاصله بعد از جراحی مرخص می شوند و نیازی به بستری شدن نیست.

بنابراین خبری از ایجاد برش های جراحی و درد و خونریزی و دوران نقاهت طولانی نیست و حتی بیمارانی که از شهرستان مراجعه می کنند، می‌توانند بعد از عمل و در همان روز به شهر خود برگردند.

https://darman.clinic/%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1-%d8%b2%da%af%db%8c%d9%84-%d8%aa%d9%86%d8%a7%d8%b3%d9%84%db%8c

درمان زخم مقعدی، تشخیص علت و علائم

عارضه نشیمنگاهی شایعی که بسیاری از افراد در طول زندگی خود حداقل یکبار به آن دچار می شوند، زخم مقعدی است. زخم مقعدی در سنین مختلف و به دلایل گوناگون اتفاق می افتد و شدت آن در هر فردی متفاوت است.

معمولا محل ایجاد این عارضه در خروجی مقعد یا رکتوم است که در اینصورت با چشم قابل مشاهده است. اما گاهی بیماران دچار پارگی در داخل رکتوم و کانال مقعد می شوند که در اینصورت برای تشخیص دقیق و قطعی نیاز به معاینه داخل مقعد است که توسط پزشک انجام می شود.

افرادی که به زخم مقعدی دچار می شوند علائمی مثل سوزش و درد زیاد و خونریزی هنگام دفع را تجربه می‌کنند. در این مقاله قصد داریم دلایل و روش های درمان زخم مقعدی را بطور کامل بررسی کنیم:

علت زخم مقعدی چیست؟

این زخم می تواند دلایل گوناگونی داشته باشد یا به دلیل وجود عارضه های دیگر ایجاد شود که در ادامه بررسی می کنیم که زخم مقعد نشانه چیست:

یبوست

عارضه یبوست که امروزه به دلیل سبک زندگی و تغذیه غلط بسیار شایع شده، یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد زخم مقعدی به شمار می رود. اگر دچار خشکی مدفوع هستید، هرچه زودتر برای درمان اقدام کنید تا دچار عوارض آن نشوید.

نوشیدن مایعات کافی، مصرف غذاهای پر فیبر و داشتن تحرک کافی می تواند به پیشگیری و برطرف شدن خشکی مدفوع و همچنین به درمان زخم مقعدی در اثر یبوست کمک کند.

استرس شدید

اضطراب و استرس رابطه مستقیمی با بیماری ها و مشکلات گوارشی دارد و گاها منجر به ایجاد یبوست و ایجاد فشار زیاد در ناحیه مقعد می شود.

فیستول

فیستول مجرایی است که دو عضو از ناحیه مقعد را به یکدیگر متصل می‌کند. علت این عارضه معمولا آبسه (عفونت) درمان نشده است. درمان نکردن این عفونت، مجرایی را بین دیواره مقعد و بخشی انتهایی روده ایجاد می‌کند که به آن فیستول می گویند.

تنها راه درمان فیستول با لیزر و جراحی است و روش های دیگر برای از بین بردن این عارضه موثر نیستند.

علائم فیستول شامل این موارد است:

  • زخم مقعدی
  • گسترش عفونت به سطح پوست
  • درد و التهاب

بواسیر (هموروئید)

بواسیر یا هموروئید یکی از شایع ترین عارضه های نشیمنگاهی است که منجر به ایجاد درد، التهاب و زخم مقعدی می شود. حدود ۵۰ درصد افراد در زندگی خود به این عارضه دچار می شوند و علائم دردناکی را تجربه می کنند.

راه های مختلفی برای درمان بواسیر یا هموروئید وجود دارد که لیزر به عنوان بهترین و قطعی ترین این روش ها به شمار می رود.

پرولاپس یا افتادگی مقعد

بیرون زدگی مقعد که با نام پرولاپس هم شناخته می شود، از اختلالات ناحیه نشیمنگاه است که از یکی از دلایل زخم شدن مقعد به شمار می رود.

رابطه جنسی مقعدی

برقراری رابطه جنسی از طریق مقعد دارای عوارض بسیاری است و از سوی پزشکان به شدت منع می شود. رابطه مقعدی اصلی ترین علت زخم شدن مقعد در زنان است که به جز زخم مقعد عوارض بی شمار دیگری به دنبال دارد. بسیاری از بیماران ما برای درمان زخم مقعدی در اثر رابطه به ما مراجعه می کنند.

شقاق یا فیشر

شقاق یا فیشر هم نوعی زخم مقعد است که به دلیل فشار زیاد در رکتوم ایجاد می شود. این عارضه بسته به شدت و عمق شکاف ایجاد شده در مقعد، به دو نوع حاد و مزمن تقسیم می شود.

راه های زیادی برای درمان شقاق وجود دارد که بعد از معاینه توسط پزشک و با توجه به شرایط بیماری بهترین راه تجویز می شود.

به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

بیماران مبتلا به زخم مقعد معمولا به دلایل مختلف مراجعه به پزشک را به تعویق می اندازند. هر چقدر دیرتر برای درمان زخم مقعدی اقدام کنید، بیماری تان پیچیده تر می شود و علائم دردناک تری را تجربه می کنید.

برای درمان این عارضه مراجعه به پزشک متخصص آنورکتال یا جراح عمومی که تخصص کافی در این زمینه را داشته باشد بهترین گزینه است.

https://b2n.ir/f79361

هزینه جراحی بواسیر با لیزر در مقایسه با عمل هموروئید

هزینه جراحی بواسیر با لیزر در مقایسه با عمل هموروئید

قطعا بواسیر یکی از شایع ترین بیماری های نشیمنگاهی است که معمولا بسیار دردناک و آزاردهنده بوده و زندگی عادی فرد را با مشکل مواجه می کند. بواسیر یا هموروئید همان رگ های ناحیه مقعد است که به دلیل ایجاد فشار، دچار التهاب و ورم شده و دردناک می‌شود.

عواملی مثل یبوست طولانی مدت، زور زدن زیاد هنگام اجابت مزاج، بارداری در خانم ها و حتی نشستن های طولانی مدت باعث ایجاد فشار در مقعد و در نهایت بروز هموروئید می شوند.

با مشاهده علائم این عارضه که در صفحه اصلی بواسیر(هموروئید) بطور کامل توضیح داده شده، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بیماری شما مشخص شود. پس از معاینه توسط پزشک و تشخیص نوع هموروئید، روش های مناسب برای درمان بواسیر به شما پیشنهاد می شود. 

هر یک از روش های درمان هموروئید مزایا و عوارض خود را دارد اما کم عارضه ترین روش، درمان بواسیر با لیزر است. این روش در کلینیک و بصورت سرپایی انجام می شود و نیازی به بستری شدن و گذراندن دوران نقاهت نمی باشد. سوالی که برای بیشتر بیماران مطرح می شود در مورد هزینه جراحی بواسیر با لیزر است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم:

رابطه نوع بواسیر و هزینه لیزر این عارضهیکی از مهم‌ترین فاکتورها برای تعیین هزینه جراحی بواسیر با لیزر، میزان پیشرفت بیماری است. همانطور که در بالا اشاره شد، بواسیر دارای دو نوع داخلی و خارجی است و هموروئید داخلی هم بسته به اینکه چه میزان پیشرفت کرده، به چهار درجه مختلف تقسیم می شود. بنابراین هر چه مدت زمان بیشتری از شروع بواسیر یا هموروئید گذشته باشد، درمان آن پیچیده تر است.

آیتم های مختلفی در تعیین این هزینه تاثیر گذارند و می توان گفت که هزینه لیزر بواسیر برای هر فرد متفاوت خواهد بود. اگر می خواهید اطلاعات دقیقی برای هزینه لیزر هموروئید داشته باشید، باید توسط پزشک متخصص معاینه شوید. اگر به بواسیر خارجی مبتلا باشید، پزشک با معاینه بالینی بیماری شما را تشخیص می دهد اما در صورتیکه هموروئید شما از نوع داخلی باشد، گاهی نیاز به انجام آزمایشاتی برای تشخیص نوع بیماری شما است.

آیا بیمه هزینه لیزر بواسیر را به عهده می گیرد؟بیمه های درمانی معمولا هزینه عمل های سرپایی و کمتر از ۶ ساعت بستری را پرداخت نمی کنند اما بعضی از بیمه های تکمیلی هزینه این درمان را به عهده می گیرند و بیمار تنها موظف به پرداخت بخشی از هزینه می باشد.

اگر بخواهیم به مقایسه تفاوت هزینه لیزر و جراحی بواسیر بپردازیم، باید این نکته را در نظر بگیریم که در روش جراحی سنتی، به دلیل بستری شدن بیمار در بیمارستان و همچنین مراقبت و دوره نقاهت بعد از عمل هموروئید، هزینه حتی بیشتر از روش لیزر بواسیر است.


https://teletype.in/@ghazaldarman/BkAm99wXp8b

علائم تبخال تناسلی در زنان و مردان و انواع روش های درمان آن

تبخال تناسلی یکی از شایع ترین بیماری های عفونی پوستی است که از طریق برقراری روابط جنسی بین افراد منتقل می شود . بررسی ها نشان می دهد در حال حاضر بیش از 500 میلیون نفر در سر تا سر دنیا به این بیماری مبتلا هستند. برای تبخال فعلا هیچ راه درمان قطعی و مشخصی شناخته نشده است و افرادی که ناقل آن هستند می توانند از طریق آمیزش جنسی آن را به شرکای جنسی خود منتقل کنند.

با توجه به عادات و رفتارهای جنسی جوانان می توان احتمال داد که هر روز برشمار تعداد مبتلایان به این بیماری افزوده می شود بدون اینکه درمانی برای آن وجود داشته باشد.

عفونت های STI دسته ای از بیماری های عفونی هستند که افراد از طریق برقراری رابطه ی جنسی با شریک جنسی شان به این بیماری ها مبتلا می شوند. از شایع ترین این بیماری ها می توان به سفلیس ، ایدز ، زگیل تناسلی و تبخال تناسلی اشاره کرد.

تبخال تناسلی چیست؟

این بیماری پوستی عفونی که از طریق برقراری رابطه ی جنسی با فرد آلوده به وجود می آید و به شکل تاول هایی با ظاهر تبخال معمولی ولی به شکل زخم های عفونی و دردناک در ناحیه ی تناسلی، مقعد، باسن، ران ها و اطراف دهان خود را نشان می دهد.

این بیماری به طور کلی در طول برقراری رابطه ی جنسی با فرد آلوده از طریق تماس مستقیم پوست با پوست، زخم و مایعات آلوده ی بدن او منتقل می شود و از آنجایی که به شدت مسری است در اولین تماس جنسی می تواند به شخص مقابل سرایت کند.

ویروسی که عامل آن شناخت شده می‌تواند تا پایان عمر در بدن میزبان باقی بماند و به صورت دوره ای همانند تبخال های معمولی عود کند. هرچه سیستم ایمنی بدنی فرد ضعیف تر باشد تعداد دوره های عود این بیماری افزایش می یابد.

این ویروس توانایی ادامه ی حیات در خارج از بدن را ندارد و از راه توالت فرنگی ، حوله، استخر و وسایل شخصی به هیچ وجه منتقل نمی شود.

تبخال تناسلی در زنان

به طور کلی زنان نسبت به عفونت این بیماری آسیب پذیری بیشتری دارند زیرا این ویروس از مردان به زنان راحت تر و سریع تر منتقل می شود. در روزهای اول این بیماری نشانه‌ی خاصی ندارد و معمولا بین 2 روز تا 2 هفته در حالت خاموشی به سر می برد ولی به تدریج علائم تبخال تناسلی در نقاط زیر به وجود می آید:

  • احساس سوزش و خارش در ناحیه ی تناسلی و مقعد
  • به وجود آمدن تاول های پوستی دردناک در نزدیکی واژن، مقعد و باسن
  • احساس درد در محل زخم ها هنگام عبور ادرار از روی آنها
  • ترشحات واژن

تصویر عکس تبخال تناسلی در زنان

پس از اولین دوره ی این بیماری امکان عود و بازگشت مجدد بیماری در دوره های مختلف زندگی تا پایان عمر وجود دارد و از آنجایی که فرد به عنوان ناقل این ویروس شناخته می شود می تواند آن را به شریکجنسی خود منتقل کند.

بررسی ها نشان داده که میان ویروس عامل تبخال و ابتلا به سرطان سرویکس ( سرطان دهانه ی رحم ) در زنان رابطه ی معناداری وجود دارد و ابتلای به این ویروس می تواند امکان ایجاد این نوع سرطان را در زنان به شدت افزایش دهد.


https://teletype.in/@ghazaldarman/3PZtJs7Lmh1